Padowo Fabryczne zostało zbudowane przez krakowskiego modelarza, Szymona Pado. W początkowym zamiarze jej Twórcy, miała być to ślepa bocznica towarowa stacji Padowo, z przeładownią z wagonów wąskotorowych. W późniejszym okresie bocznica została przebudowana na niewielką stację osobową, przelotową, położoną na szlaku jednotorowym.
Stacja posiada jeden tor główny zasadniczy, jeden tor główny dodatkowy, jeden tor ładunkowo-postojowy, jeden tor ładunkowy z rampą czołowo boczną, jeden tor ładunkowy z możliwym przeładunkiem z wagonów wąskotorowych. Splot torów normalno i wąskotorowych prowadzi do jednostanowiskowej parowozowni. Z drugiej strony stacji znajduje się przesuwnica dla komotyw. Jeden z torów prowadzący do przesuwnicy może być czasowym torem odstawczym dla taboru.
Część wąskotorowa stacji to ładownia z mijanką i splot z torem normalnotorowym, prowadzący do jednostanowiskowej parowozowni.
W chwili obecnej na makiecie prowadzone są prace wykończeniowe - powstaje budynek stacyjny, nastawnia, montowane będą semafory świetlne, w tym manewrowe, lampy oświetleniowe, i drobne elementy takie jak infrastruktura dworcowa. Na placach ładunkowych zabudowane będzie ogrodzenie, budka ochrony z biurem. Na przejeździe kolejowym pojawią się rogatki. Wykończona zostanie przesuwnica dla lokomotyw.


Panorama stacji Padowo Fabryczne - fot. Dariusz Gajuś

Padowo Fabryczne

Panorama stacji Padowo Fabryczne - fot. Dariusz Gajuś

Rampa przeładunkowa - fot. Dariusz Gajuś

Rampa przeładunkowa - widok od strony torów wąskotorowych - fot. Tomasz Olszyński

Rampa przeładunkowa - fot. Tomasz Olszyński

Rampa przeładunkowa, po prawej plac ładunkowy i widoczne krawędzie peronowe - fot. Salsa

Padowo Fabryczne w trakcie prac wykończeniowych - fot. Salsa

Krawędź peronowa - fot. Tomasz Olszyński
Rampa czołowo-boczna - fot. Tomasz Olszyński

Stacja jeszcze bez budynku - fot. Salsa

Plac ładunkowy (od lewej strony) i tory z krawędziami peronowymi

Stanowisko obsługi parowozów - zasadniczo mała parowozownia normalno i wąskotorowa (splot torów)

Żuraw wodny w parowozowni